Universalkatalog

Person_ved_PC - hjemmeside.jpg Universalkatalog - hjemmeside.jpg

Let at handle alt ét sted

Jo mere effektivt værkstederne kan bestille forbrugsvarer, jo mere tid er der til kerneydelsen; at servicere og reparere biler. Mekanikerne og administrativt personale ønsker lige som alle andre online shoppere, at det er overskueligt at orientere sig og finde, hvad der er brug for.

For at gøre det så let som muligt, har FTZ lanceret et online universalkatalog med enormt udvalg og høj brugervenlighed, uanset om der bliver bestilt fra PC’en eller via FTZ App’en. I universalkataloget er alt, et firma i autobranchen har brug for i administrationen og på værkstedet. 

Let at handle og hurtig levering

Det store sortiment dækker cirka 53.000 varenumre, og det er let at søge på de enkelte produkter. Hver vare er fotograferet og præsenteret som på en almindelige webshop, uanset om det er køkkenrulle, kaffekrus eller printerpapir. Værkstederne kan finde alt fra skruer og møtrikker til kemi og værktøj. Det betyder, de kan handle alt ét sted.       

FTZ Universalkatalog er både visuelt og intuitivt, fordi det er opbygget som en almindelig webshop og har tydelige produktbilleder. Det bagvedliggende system er også intelligent, og søgemotoren hjælper brugeren med at tage højde for stavefejl og kommer med forslag. Ligesom man kender det fra Google.  .

Der kan være stor forskel på, hvor hurtigt webshops leverer, og de fleste har nok prøvet både at vente utålmodigt på en pakke og at blive imponeret over, at det, der blev bestilt om aftenen, ligger i postkassen næste morgen. Hos FTZ er leveringstiden i særklasse, for der er levering minimum fire gange om dagen i hele landet.

Muligt at klare alt på mobilen

For hele tiden at forbedre brugeroplevelsen af universalkataloget bliver funktionaliteten løbende udbygget. På en stor skærm er det lettest at få overblik og se de mange forbrugsvarer, men det er blevet særligt populært at bestille fra mobilen, efter at universalkataloget er blevet integreret i FTZ App.

I FTZ App’en kan mekanikerne scanne bilens nummerplade med deres mobil og se alle informationer på den. Den funktion er også en fordel, når værkstedet mangler varer, de plejer at have og derfor har stregkoder på. Så kan de scanne varens stregkode med mobilen, og universalkataloget finder den frem. Det samme kan ske ved at indtaste et varenummer, og der er selvfølgelig også en klassisk søgefunktion.                             

Som varerne bliver fundet frem, bliver den digitale indkøbskurv fyldt op, og efter bestilling går det ofte ikke mere end et par timer, før værkstedet har alle bestilte varer. Det er effektivt for værkstedet og godt for bilejerne, fordi tiden bliver brugt på det vigtigste.




I forbindelse med klager eller tvist, henvises til ankenævnet for biler - www.bilklage.dk

Udviklet af seek4cars.net