CarNetwork

CarNetwork-CMYK-pos-DYBSORT-V3.jpg 

Mærkeforhandlere og mærkeværksteder bør stå på et stærkt fundament

Som en reaktion på aktuelle opbrud i bilbranchen lancerer FTZ et nyt koncept for tidligere eller nuværende mærkeforhandlere/-værksteder, samt andre større virksomheder, der ønsker at drive forretning i eget navn og samtidig opnå alle fordelene ved at være en del af et professionelt netværk med et branche kompetent bagland. CarNetwork hedder det nye koncept for professionelle og ambitiøse mærkeforhandlere/-værksteder.

”Når fx Stellantis opsiger mærkeforhandlerne eller agentmodellen overtager forretningsmodellen, udfordrer det hele forretningsgrundlaget for mange forhandlere. Derfor tilbyder vi nu et koncept, der ikke blot udgør et sikkerhedsnet, men også åbner for nye muligheder, der kan styrke markedspositionen,” siger Michael Gadegaard, der er vicedirektør hos FTZ med ansvar for Koncepter, Akademi & Workshop 365.

Netop Workshop 365 er en afgørende del af den transformationsproces fra mærkeforhandler /-værksted til en fri, professionel forretning, som tilbydes opsagte mærkeforhandlere/-værksteder og andre interesserede. Med Workshop 365 får indehaveren en komplet transformationsplan med støtte hele vejen ift. bl.a. kompetenceafklaring, uddannelsesplan, implementering af ERP-system og digitale kundeløsninger, markedsføringsplan, forretningsplan, etablering af leverandøraftaler, adgang til sourcing af biler, finansiering, forsikring m.m.

”Vi har set på, hvad mærkeforhandlerne/-værkstederne har haft før og suppleret op, så de kan få en ny og styrket forretningsmodel. Vi står simpelthen klar til at gribe dem, og med et team af stærke kompetencer fra branchen fører vi indehaverne og deres ledelsesteam trin for trin sikkert videre til en fremtidssikret forretning” forklarer Michael Gadegaard fra FTZ.

Alt det bedste fra den frie verden
I det nyudviklede koncept CarNetwork kan indehaveren selv vælge, hvilket navn der skal stå på facaden, og hvordan forretningen skal drives. Samtidig står indehaveren på et stærkt fundament med tilknytning til landets største autogrossist, der er anker for flere af landets mest markante værkstedskæder.

”Med CarNetwork har vi skabt et full-service koncept, der med det bedste fra den frie verden transformerer fra mærke til eget navn og bygger bro mellem bilsalg og eftermarked. I tæt samarbejde med medlemmerne udvikler og fremtidssikrer vi deres forretning ved at kortlægge og planlægge processen samt støtte og følge op på alle fastsatte mål,” uddyber Michael Gadegaard.

Et solidt fundament sikrer fremtiden
Hos FTZ er der både store forventninger og et reelt ønske om at udfylde det hul, der er opstået i branchen. Og der er kompetencer, ressourcer og erfaring til at fylde det, fortæller Michael Gadegaard:

”Hele vores forretning er jo baseret på de frie, professionelle forhandlere/værksteder, så vi har al mulig grund til at arbejde for, at de klarer sig optimalt. Med de mange opsigelser fra fx Stellantis og tendensen til bilsalg via agenter bliver der flere selvstændige værksteder og forhandlere. CarNetwork er skabt for tidligere og nuværende mærkeforhandlere/-værksteder

samt øvrige professionelle forhandlere/værksteder, der ønsker at etablere sig på det frie marked i eget navn, men med kædefordele”.

For FTZ er fokus at optimere bilsalg og eftermarked via benchmark af nøgletal, hurtig levering og grundig uddannelse samt attraktive leverandøraftaler og partnerskaber. Sammen med et stærkt netværk og adgang til vidensdeling sikrer de frie, professionelle værksteder sig et solidt fundament at bygge en fremtidssikker forretning på. Uanset navn.

CarNetwork
CarNetwork er skabt for tidligere og nuværende mærkeforhandlere/-værksteder samt professionelle forhandlere/værksteder med et fremtidsorienteret mindset og ønske om at etablere sig på det frie marked på et stærkt fundament, men med eget navn og brand udadtil.

Full-service konceptet bygger bro mellem bilsalg og eftermarked, og med det bedste fra den frie verden understøtter FTZ transformationen fra mærke til eget navn med analyse, planlægning, proces, støtte og samarbejde med medlemmerne om at udvikle og fremtidssikre deres forretning.

Målgruppen er større forhandlere/værksteder, der ønsker at skilte i eget navn samt mærkeforhandlere/-værksteder, der ønsker et ben i den frie branche eller som er opsagte. FTZ kan on-boarde og understøtte dem, der ønsker tilknytningen, men ikke ønsker et synligt koncept.

Målet er bedre top- og bundlinje for både bilsalg og eftermarked via benchmark af nøgletal, hurtig levering og grundig uddannelse samt evne til at styrke forretningen med attraktive leverandøraftaler og partnerskaber.

Hør mere om, hvilken retning der er rigtig for din forretning. Kontakt Finn Overgaard Thomsen og aftal et møde på tlf. 91 33 40 39. 




I forbindelse med klager eller tvist, henvises til ankenævnet for biler - www.bilklage.dk

Udviklet af seek4cars.net