22/11-2022: Ny administrerende direktør for FTZ Autodele & Værktøj A/S

PRESSEMEDDELELSE

Odense, d. 22.november 2022
EMNE: Ny administrerende direktør for FTZ Autodele & Værktøj A/S

Den 21. november 2022 tog Michael Gadegaard over efter Sven Kristensen som administrerende direktør for FTZ Autodele & Værktøj A/S.

Efter seks år som administrerende direktør for FTZ Autodele & Værktøj A/S er Sven Kristensen nu klar til næste skridt, og helt efter planen at fokusere på strategisk rådgivning og bestyrelsesarbejde i FTZ og MEKO-koncernen, og det bliver i rollen som seniorrådgiver.

Hentet fra egne rækker

Michael Gadegaard blev hentet til FTZ i 2018 som strategisk udviklingschef og blev udnævnt til vicedirektør i 2019 med ansvar for FTZ’s værkstedskoncepter, akademier, digitale løsninger og Workshop 365, som er et værkstedsoptimeringskoncept. I august 2022 overtog Michael ansvaret for salgsorganisationen. Michael har stor indsigt i FTZ og et dybt branchekendskab både indenfor mærkeverdenen og den frie autobranche.

”Jeg er taknemmelig over at få muligheden for, sammen med dygtige og kompetente FTZ-kolleger, at sikre, at vi fastholder FTZ som markedsleder indenfor autogrossistbranchen samtidig med at kunne få lov at sætte retningen for fremtiden. Og fremtiden er spændende, der er i dén grad åbnet op for nye muligheder i og uden for branchen, og med en stærk international koncern bag FTZ griber vi mulighederne både i forhold til horisontal og vertikal integration, udtaler Michael Gadegaard.”

Om FTZ Autodele & Værktøj A/S

• Danmarks største partner og leverandør til den professionelle autobranche.
  • Leverer reservedele, værktøj, dæk og forbrugsvarer til de professionelle værksteder.
  • 50 afdelinger fordelt i Danmark, Færøerne og Grønland.
  • Beskæftiger knap 1.200 medarbejdere. 370 varebiler distribuerer varer op til ti gange dagligt, fem dage om ugen, rundt i hele Danmark.
  • Årlig omsætning på DKK 2,5 mia.
  • FTZ Akademi tilbyder efteruddannelse og kursusforløb inden for teknik og værkstedsdrift til værksteder. Gennemfører mere end 500 kursus- og uddannelsesdage årligt.
  • Står bag de landsdækkende værkstedskoncepter: AutoMester, AutoMester E+, CarPeople, Din Bilpartner, Hella Service Partner, DriveClever, 100% Autotjek, nosign, CarNetwork, Karosseri og Skadecenter, Bosch Car Service (i samarbejde med Bosch Danmark).

Sven Kristensen

sven.kristensen@ftz.dk