FTZ står klar til fremtidens køretøjer med nyt samarbejde

Nyt samarbejde.png

Den danske bilbranche er under hastig forandring og især el- og hybridbiler vinder i stigende grad indpas til fordel for klassiske benzin- og dieseldrevne biler. I 2019 så vi i Danmark en tredobling af antallet af solgte elbiler i forhold til 2018, hvilket vidner om, at vi går en fremtid i møde, hvor disse unægtelig bliver flere. Som et led i strategien for at imødekomme denne forandring har FTZ netop indgået samarbejde med virksomheden Aura Energi.

I FTZ er det af højeste prioritet at sikre, at de frie værksteder står stærkt i dag og i fremtiden. I og med, at bilparken i Danmark er under forandring, og vi ser flere og flere el- og hybridbiler på vejene, ser FTZ det som en kerneopgave at hjælpe værkstederne med at være klar til dette. Det kan samarbejdet med Aura Energi netop bidrage til. Claus Dilling, Business Operation Manager i FTZ fortæller om samarbejdet:

”Denne aftale med Aura Energi sker som en naturlig del af vores eksisterende strategi om at imødekomme fremtidens behov, når den danske bilpark i stigende grad vil bestå af el- og hybridbiler. Vi vil sikre os, at de frie værksteder er klar til at modtage kunderne i fremtiden, og det betyder, at vi skal tænke mere alsidigt og mobilt, da branchen er under forandring.”

Samarbejdet mellem FTZ og Aura Energi giver i første omgang værkstederne under AutoMester, Carpeople, Hella Service Partner, Din Bilpartner og nosign, mulighed for forskellige ladeløsninger, og kan på den måde være med til at fremtidssikre værkstederne. Aura Energi tilbyder smarte, komplette og attraktive løsninger med ladestandere til el- og hybridbiler inklusiv montage, der passer bedst muligt til det enkelte værksted. Om det skal være fritstående eller væghængte, og hvordan det eksisterende elnet i det enkelte tilfælde forløber, er alt sammen noget, som Aura Energi vejleder det enkelte værksted i.

”Aura Energi tilbyder vores kunder et smart setup med løsninger, der passer til det individuelle værksted. Aura tilbyder innovative og fremtidsorienterede løsninger og bidrager med certificerede fagpersoner, der har ansvaret for de individuelle aftaler med værkstederne, og vi føler os meget trygge ved, at de kan tilbyde værkstederne den rette løsning. Vores mål i FTZ er, at uanset hvilken bil du kører i, skal den trygt kunne afleveres hos et af vores kædeværksteder, hvilket vi tror på, at aftalen med Aura Energi kan hjælpe til,” fortæller Claus Dilling

I praksis vil FTZ etablere kontakten til værkstederne. Hvis værkstedet er interesseret i en ladeløsning, vil informationen overdrages til Aura Energi, og derefter vil de stå klar med certificeret fagpersonale, der besøger værkstedet og på baggrund af grundig sparring, giver et tilbud på ladeløsning og montage heraf.
Ydermere giver denne aftale mulighed for, at værkstederne kan skifte elselskab til Aura Energi og på den måde finansieres ladeløsningen over deres elregning på en periode over 36-48 måneder.

”Kædeværkstederne skal se dette som en fantastisk mulighed for at være med i fronten i den danske bilbranche. Det er en yderst attraktiv løsning, og vi glæder os til at påbegynde samarbejdet med Aura Energi, ” lyder det fra Michael Gadegaard, Vicedirektør i FTZ, der står bag flere af FTZ’s tiltag for at imødekomme fremtidens behov.

Et led i FTZ’s fremtidssikring af værkstederne
FTZ har i længere tid arbejdet i retningen mod at være klar til fremtidens bilpark. Et allerede succesfuldt tiltag er FTZ Akademi, der tilbyder mekanikere på de frie værksteder en certificeret uddannelse som el- og hybridtekniker.

Ligeledes sammensætter FTZ specifikke værktøjspakker til netop el- og hybridbiler, og hjælper på den måde værkstederne med at have de rette forudsætninger for at servicere disse. Med certificeret uddannelse i el- og hybridbiler, værktøjspakker og nu muligheden for installation af ladestandere, er FTZ med helt forrest i feltet, og det er en bedrift, de er stolte af.

”Det er med stolthed, vi nu kan præsentere endnu et tiltag, der er med til at fremtidssikre de frie værksteder. Vi kigger hele tiden på muligheder for, hvordan vi kan følge udviklingen i markedet, så vi kan tilbyde vores kunder de bedste løsninger på markedet. Med aftalen med Aura Energi sender vi et stærkt signal om, at vi er omstillingsparate, og hele tiden tilpasser os tidens tendenser. Vi glæder os meget til at påbegynde samarbejdet og til at fortælle vores kunder om de spændende muligheder.” Michael Gadegaard, Vicedirektør.

For mere info, kontakt vores kommunikations- og presseafdeling:
Mail: camilla.djelby@ftz.dk
Telefon: +45 65 65 40 24