Nyt samarbejde mellem FTZ Akademi og QARS

Nyt samarbejde mellem FTZ Akademi og QARS sætter fokus på skadesmarkedet

FTZ Akademi og QARS har netop indgået et samarbejde, der hjælper karrosseri- og skadesværkstederne med at sikre et fremtidigt solidt fundament for deres forretning – dette via et attraktivt digitalt skades-setup, innovative serviceydelser, fokus på optimering koblet sammen med uddannelse.

Autobranchen er under kraftig forandring, og i FTZ har vi konstant fokus på, hvordan vi kan hjælpe værksteder med at opbygge og videreudvikle et solidt forretningsgrundlag – nu og i fremtiden. Om samarbejdet fortæller Michael Gadegaard, FTZ Vicedirektør med ansvar for koncepter, Akademi og Workshop 365:

”Der er god grund til at sætte fokus på karrosseri- og skadesværkstederne, da fremtidens biler, uagtet typen af bil og teknologi, fortsat kan blive skadet – derfor tilbyder FTZ Akademi et stærkt koncept, der gør det lettere at håndtere dette. Vi vil give værkstederne de rette kompetencer, og det bidrager QARS til med deres grundige viden om skadesmarkedet kombineret med et digitalt setup, der virkelig kan optimere processerne for karrosseri- og skadesværkstederne.”

Større overblik – mindre administrativt arbejde
Gennem samarbejdet med QARS har vi sammensat en unik pakke af services, som bidrager positivt til værkstedets drift og bundlinje. Det sker gennem uddannelse, sparring og et digitalt setup, der gør processerne i dagligdagen lettere og skaber overblik over de mange informationer, man som karrosseri- og skadesværksted skal forholde sig til for at drive et effektivt værksted med god indtjening.

Den digitale løsning, Apromas, indeholder bl.a. et planlægningssystem, og man kan derved hele tiden holde sig opdateret på, hvor bilen befinder sig i processen. Derudover giver systemet et indblik i forretningen og vigtige nøgletal, der efterfølgende leder til optimering.

Og netop forretningsindsigt- og optimering er noget, hvor FTZ Akademi trækker på erfaringer fra løsningen, Workshop 365 – Vejen til fremtidens værksted:

”Med Workshop 365 har FTZ demonstreret vigtigheden i at kigge ind i forretningsoptimering, hvor der sættes fokus på optimering af værkstedet på relevante områder. Workshop 365 har gjort os nysgerrige på andre segmenter, og med dette tilbud kan vi gøre en reel forskel”, fortæller Michael Gadegaard.

FTZ Akademi hjælper karrosseri- og skadesværkstederne i gang
For at understøtte løsningen som FTZ Akademi, i samarbejde med QARS, tilbyder, har FTZ Akademi skræddersyet et uddannelsesforløb. Forløbet har til formål at lære indehaverne at bruge det digitale system Apromas, der skaber overblik over hverdagen, og som kan hjælpe til at optimere processerne på værkstedet.

Med uddannelsen skaber FTZ Akademi, i fællesskab med indehaverne, et stærkt grundlag for deres forretning. Jesper Svendsen, Akademichef fortæller om uddannelsestilbuddet:

”For at skabe værdi for kunden, er det vigtigt, at vi som samarbejdspartner understøtter karrosseri- og skadesværkstederne, så de kan imødekomme fremtidens behov og muligheder. Det gør vi bl.a. ved at tilbyde skræddersyet uddannelse, der giver kunden de rette kompetencer og den rette viden på området. Vi glæder os til at komme i gang med at sætte fokus på skadesmarkedet og de udviklingsmuligheder, der ligger hos karrosseri- og skades værkstederne.”

Om uddannelsen:
Formålet med uddannelsen er at give karrosseri- og skadescentre et større overblik med mindre manuel administration samtidig med at indehaveren får større indsigt i sin forretning.

Uddannelsen er bygget op omkring 5 steps, der tager deltagerne gennem bl.a. brugen af Apromas-systemet med gennemgang af de primære funktioner som ordreoprettelse, fakturering o.l. hvorefter der bygges viden på omkring nye funktioner og muligheder for at optimere processerne på værkstedet, det værende opgavestyring, lånebilsplanlægning, proceshjul, analyse og meget mere.

Uddannelsens 5 steps:

1. Opstart og opsætning
  2. Træning og opstart på karrosseri- og skadescentre med gennemgang af de primære funktioner
  3. Optimér planlægningen – gennemgang af planlægningssystem
  4. Produktionsoptimering