01/05-2020: Ny vicedirektør i FTZ Autodele & Værktøj

Andreas True udnævnes til Vicedirektør i FTZ Autodele & Værktøj

Den 01. marts 2021 tiltrådte Andreas True som vicedirektør med ansvar for IT. Dermed bliver IT for første gang en del af direktionen i autobranchens største reservedelsgrossist, FTZ.

FTZ har en vision om at være den foretrukne partner for Danmarks værksteder, og for at kunne lykkes med dette, kræver det en strategi, der er på forkant med fremtidens marked og ikke mindst dygtige medarbejdere, der vil med på denne rejse. Fremtiden byder i stigende grad på nye teknologiske behov og muligheder, hvorfor udvidelsen af direktionen er et naturligt næste skridt for FTZ. Administrerende direktør Sven Kristensen, fortæller:

”IT og digitalisering bliver mere og mere vigtig både for vores kunder, vores omverden og ikke mindst for forretningen i FTZ. Derfor styrker vi organisationen ved at udvide direktionen til også at bestå af IT. Med en massiv investering på dette område øger vi kvaliteten i drift og sikkerhed, samt styrker vores fremtidige position i forhold til arbejdsmetoder, værktøjer og kompetencer. Andreas har gennem det sidste år gjort en stor indsats for at udvikle IT-området i FTZ, og det er med stor glæde, at Andreas bydes velkommen i direktionen i FTZ”

Fra IT-chef til Vicedirektør
Det er ikke en tilfældighed, at valget falder på Andreas True. I februar 2020 tiltrådte Andreas stillingen som IT-chef i FTZ og har med sin store erfaring på området allerede spillet en central rolle i strategiudvikling hos FTZ. Med ønsket om at skabe en positiv udvikling for FTZ tiltræder Andreas stillingen som vicedirektør med ansvar for IT-systemudvikling, -drift og -infrastruktur. Andreas True fortæller:

” Jeg er meget begejstret for denne beslutning, og for IT er dette en anerkendelse af områdets strategiske betydning. At vi positionerer os rigtigt i digitaliseringen, er afgørende for forretningens succes. For IT-ledelsen er det vigtigste at understøtte, rådgive og inspirere forretningen i forhold til udnyttelsen af de teknologiske muligheder – selvfølgelig med et skarpt øje for bundlinje-effekten. Fremtiden er spændende for FTZ, og jeg glæder mig over, at IT nu er en del af direktionen.”

Andreas har til daglig ansvaret for 28 medarbejdere fordelt på områderne infrastruktur, udvikling og drift i IT.