Ansøgningsproces

Vejledning til ansøgere

Kulturen i FTZ bygger på vores tre værdier, Ordentlighed, Samarbejde og Udvikling

Når vi søger nye kolleger, lægger vi derfor stor vægt på, at dine personlige værdier er i overensstemmelse med vores. Vejledning til ansøgere

Før du ansøger

Hav dette materiale klar. Vi beder dig uploade dit CV. Du er velkommen til at benytte et CV fra fx LinkedIn. Derudover har du mulighed for at uploade andre vedhæftninger, fx din ansøgning. Ønsker du at medsende udtalelser, eksamensbeviser eller øvrige dokumenter, skal disse vedlægges filen, når du uploader enten CV eller ansøgning.

I FTZ afprøver vi forskellige tiltag for at skabe øge diversitet på arbejdspladsen. Et af dem er at opfordre til, at du som ansøger ikke sætter CPR-nummer eller foto på din ansøgning.

Undervejs i processen Ventetid

Når du har sendt en ansøgning på en opslået stilling, modtager du straks en bekræftelse på, at vi har modtaget din ansøgning. Da vi oftest har løbende ansøgningsfrist på opslåede stillinger, kan vi desværre ikke sige noget konkret om, hvornår du vil typisk høre fra os igen.

Hvis du inviteres til samtale

Et rekrutteringsforløb i FTZ indeholder typisk 1-2 ansættelsessamtaler. Det er din kommende leder, som afholder samtaler. Ofte deltager en kollega fra dit kommende team eller fra HR også i samtalerne.

Desuden anvender vi følgende værktøjer til at kvalitetssikre vores rekrutteringer: Personprofiler, indhentning af referencer samt tjek af straffeattest.

Har du sendt en uopfordret ansøgning?

Vi modtager udelukkende uopfordrede ansøgninger via vores CV-database.

Vi gennemgår løbende uopfordrede ansøgninger. Du vil alene blive kontaktet, hvis vi får en jobmulighed, som vi mener, matcher dine kvalifikationer. Vi gemmer din ansøgning i op til 6 måneder fra modtagelsen.

Efter 6 måneder vil du modtage en mail fra os, hvor du har mulighed for at forlænge opbevaringen af din ansøgning med yderligere 6 måneder. Alternativt vil din ansøgning automatisk blive slettet.