Pressemeddelelser

Skrevet den 8. april 2025

FTZ etablerer ny salgsuddannelse

I samarbejde med Erhvervsakademi Sydvest og konsulentvirksomhederne Incento og Make a Difference (MAD) har FTZ etableret en selvstændig uddannelse ‘Salg og Salgspsykologi’, som nu tilbydes til FTZ’ salgskorps.

Salgschef i FTZ Kasper Hammann forklarer, at initiativet er taget, fordi man i FTZ ønsker at styrke og udvikle salgskorpset endnu mere.

“Uddannelsen kommer til at bestå af en serie af temadage og workshops med fokus på at styrke salg, ledelse og strategisk eksekvering. Uddannelsen markerer begyndelsen på en dybdegående indsats for at professionalisere og styrke kompetencerne inden for FTZ’ salgsorganisation,” siger Kasper Hammann.

Han forklarer, at Erhvervsakademi Sydvests efteruddannelsestilbud Smart Academy og konsulentfirmaet Incento har masser af erfaring med at skræddersy uddannelsesforløb til både private og offentlige virksomheder. Formålet med et skræddersyet forløb er, at skabe værdi for den enkelte deltager, for medarbejdergrupper og for organisationen som helhed.

Temadage, workshops og afsluttende eksamen

“Så det har været helt oplagt at lave uddannelsen sammen med Smart Academy og Incento. Og så er vi samtidig også gået sammen med konsulentfirmaet Make A Difference (MAD), som kommer til at stå for temadage og workshops, der vil fokusere på salg, fastholdelse og eksekvering,” siger Kasper Hammann.

Temaerne er nøje udvalgt for at målrette og opgradere FTZ’ tilgang til markedet, og for at give medarbejderne de værktøjer de har brug for og den motivation der skal til, for at kunne udføre initiativerne i dagligdagen.

“Vores samarbejde med MAD giver os en unik mulighed for at dygtiggøre vores team gennem målrettede uddannelsesinitiativer, der er tilpasset de nuværende markedsforhold “ siger Kasper Hammann.

Jan Sargent Behrens og Martin Frandsen, partnere og indehavere af MAD, understreger vigtigheden af tilpasset læring og motivation i forandringsprocesser.

“Vi ser frem til at bringe vores ekspertise i spil, hvor vi tilpasser undervisningen så den respekterer individuelle læringsstile og samtidig motiverer til ændring. Det er vores mål, at både individer og organisationen som helhed vil opleve mærkbare forbedringer,” siger Martin Frandsen.

MAD, der er kendt for deres arbejde med en række store danske virksomheder, herunder Microsoft Nordic, Novo Nordisk og Nordea Nordic, bringer en bred vifte af erfaringer til bordet, der kan berige FTZ’ salg og effektivitet.

Efter afholdelsen af temadage og workshops, vil deltagerne gennemgå en eksamen, som sikrer, at de opnåede kompetencer bliver solidt forankret og klar til anvendelse i dagligdagen.

Erhvervsakademiet varetager uddannelsesopgaven og konsulentvirksomhederne tilfører ekspertviden i temadagene og workshops for at medarbejderne på den måde får det bedste fra begge verdener.

FTZ ser frem til de resultater og den vækst, dette samarbejde vil medbringe.

“Det handler om at skabe et stærkt ‘vi og os’ fællesskab, hvor vi sammen kan nå nye højder,” siger Kasper Hammann.

Fra salgs kick-off i februar, hvor FTZ’ salgskorps mødte MAD for første gang. Foto: FTZ

Del online på:

Find andre opslag

FTZ

Nyheder & Presse