Pressemeddelelser

Skrevet den 17. februar 2025

Chatfunktion høster stor ros

FTZ’ nyeste digitale tiltag, nemlig support via chat i FTZshop, har fået stor betydning på et autoværksted i Haslev på Sjælland. Den nye chatfunktion høster stor ros fra Frøsigs Autoværksted.

Værkstedets mekanikere har nemlig med ét slag fået online adgang til en række eksperter, som indenfor få sekunder ved behov kan supportere dem. De kan vejlede om hvilke præcise reservedele, der skal bestilles hjem til de biler, som kunderne har indleveret til værkstedet. Svartiderne ligger gennemsnitlig inden for et minut.

I den anden ende af chatten sidder biltekniske kundesupportere, som er dedikeret til at yde support via chatten hos reservedelsleverandøren FTZ. De har styr på, hvilke reservedele, der passer præcis til helt bestemte årgange af særlige bilmodeller inden for alle gængse mærker- ganske som vores kundesupportere har det, når man ringer ind.

Værkfører Sandra Garlin fra Frøsigs Autoværksted, der er en del af CarPeople-kæden, forklarer, at hun i begyndelsen var skeptisk i forhold til, hvad hun og hendes kolleger skulle bruge chatten til. Men den holdning har nu ændret sig markant, og den nye chatfunktion høster stor ros hos værkstedet.

“Chatservicen har virkelig overrasket mig. Det er blevet en uundværlig ressource, der sparer os for utrolig meget tid,” siger Sandra Garlin.

Hurtigt og effektivt svar med chatfunktionen

Frøsigs Autoværksted, der har fem mekanikere, to lærlinge og tre indskrivere, benytter nu chatfunktionen til hurtigt og effektivt at få svar. Svar på lagerstatus, levringstid eller behov i forbindelse med bestilling af reservedele. Det eneste, der kræves, er bilens registreringsnummer og en kort forklaring af det nødvendige arbejde.

“Med FTZ’ chat kan vi øjeblikkeligt få faglig assistance til at finde de rigtige dele, hvilket sikrer, at vi ikke spilder tid eller ressourcer på forkerte bestillinger,” forklarer Sandra Garlin.

Denne service er ikke kun en tidsbesparer men forbedrer også kvaliteten af det arbejde, der udføres i værkstedet.

“Det betyder mindre ventetid for vores kunder og en mere effektiv arbejdsdag for vores mekanikere,” tilføjer Sandra Garlin.

FTZ’ chatservice er bemandet af kompetente medarbejdere med teknisk baggrund, som leverer ekspertise og vejledning, når det er mest nødvendigt. Dette skaber en direkte linje til specialiseret viden, som understøtter værksteder over hele landet i deres daglige drift.

“FTZ’ chatservice er en gamechanger for branchen. Den muliggør en mere strømlinet arbejdsproces og sikrer, at vi altid har de rigtige dele på det rigtige tidspunkt,” slutter Sandra Garlin.

Hør Sandra fortælle om sin skepsis mod chatfunktionen, og hvem der nu ligger nr. 2 på listen over dem, hun skriver til flest gange i løbet af en dag. Se mere i videoen herunder.

Del online på:

Find andre opslag

FTZ

Nyheder & Presse