FTZ udvider i København

Motor-magasinet 15.01.2015

Landets største autogrossist vokser massivt i hovedstaden og satser på en markant udvidelse af afdelingen i Glostrup samt sit sjette akademi.

FTZ Autodele & Værktøj A/S er gået i gang med en markant udvidelse i København. Autogrossistens største afdeling uden for Odense flytter således til større og moderniserede faciliteter på Smedeland 17 i Glostrup - blot nogle få hundrede meter fra den nuværende afdeling på Farverland 6.

Her har FTZ holdt til siden 1996 - og trods to udvidelser undervejs - er faciliteterne her både nedslidte og ikke tidssvarende, ligesom de 4600 kvadratmeter er udnyttet til bristepunktet.

FTZ har derfor netop indgået et lejemål på Smedeholm 17, hvor Royal Copenhagen har holdt til indtil for et år siden.

Her kommer autogrossisten til at råde over hele 7500 kvadratmeter, inklusiv den såkaldte firkantede, fredede og hvide mel-silo (tidligere Schulstad), der ligesom den nærliggende kaffe-filo (Karat) er områdets vartegn.

Den nye afdeling gennemgår lige nu en større ombygning, som medfører et langt bedre setup og at de mange dele i et både større og bredere lager med højere til loftet kan komme både lettere ind og ud.

Den nye afdeling er simpelthen designet og skræddersyet til en mere moderne indretning, hvor lageret rummer en særlig optimeret U-plukkezone, påpeger afdelingsleder Thomas Bach.

FTZ regner med at flytte ind i det nye hus midt i juni i år.

Ud over et større og bedre afdeling med lager, ekspedition og kontorer samt langt bedre personale-faciliteter kommer den nye afdeling også til at rumme et FTZ-akademi (nr.

6 i Danmark) på 400 kvadratmeter til undervisning samt et showroom med blandt andet lifte, maskiner og udstyr, som drives i samarbejde med Flex1one.

- Vi får et hus, hvor alle er velkomne - med mere liv og dynamik, hvor vi er tættere på kunderne, forklarer Thomas Bach.

- Vi har oplevet en fantastisk vækst i København de seneste år, hvor salget et øget markant, selv om vi har etableret afdelinger i både Søborg (2012) og Kastrup (2014). Således tæller Glostrup i dag 66 ansatte samt 14 i Søborg og 11 i Glostrup - i alt 91 ansatte.

Vi har fordoblet vores omsætning i Kastrup på under et år samt tredoblet den i Søborg på godt to år, ligesom den er steget markant i Glostrup. Det vidner om, at vores strategi har været rigtig - vi vil være tæt på kunderne samt bestemme og agere lokalt, understreger adm. direktør Michael Juul Hansen.

- Og vi tror på fortsat stor vækst i de tre afdelinger i København i 2015 - det nye år er begyndt flot, tilføjer han.

- Vi har desuden igangsat en række gode tiltag i samarbejde med Søborg og Kastrup samt fået mange positive kunde-tilkendegivelser, siger Thomas Bach.

Glostrup betjenes således i dag af hele 23 biler, som hver dag kører 4-9 ture til autoværkstederne.

- Lokalt er vi til stede de rigtige steder med større og optimerede lagre med de rigtige varer, begrunder Rasmus Lundgreen, regionsleder på Sjælland, den massive vækst i hovedstaden.

- Udflytningen i Glostrup er en fantastisk historie, som har stået på et års tid, hvor vi har set på mange muligheder.

Dette er de bedste faciliteter, vi kunne få. Det er faktisk svært at finde de rette faciliteter i denne størrelse (7500 kvadratmeter), men det har været værd at vente på. Dette er en stor beslutning for FTZ. Det er jo den største flytning ude for Odense nogen sinde, siger Michael Juul Hansen, som har overværet en snes flytninger de sidste 6-7 år. En flytning som forventes klaret på en weekend - fra fredag, så man er klar mandag morgen ved hjælp af op til 60-80 ansatte.

Foto1.png

Fra venstre er det Rasmus Lundgreen, regionsleder på Sjælland, Michael Juul Hansen, adm. direktør, og Thomas Bach, afdelingsleder i Glostrup, foran den nye afdeling fra juni - med vartegnet, den hvide mel-silo stikkende op bagved.